Friday, October 31, 2014

Fakta-fakta Coklat


Assalamualaikum dan salam sejahtera!!!!! Semua sihat?? Kalau sihat baguslah. Wokeyyy untuk post saya kali ni saya nak cerita pasal coklat. Mmmm yummy. Tapi ramai orang kata yang coklat tak baik untuk kesihatan. Siapa kata coklat tak baik? Banyak tau kebaikan dia.

Tanpa melengahkan masa lagi, saya akan menyenaraikan beberapa kebaikan coklat. Ini dia - - ->

    coklat kesayanganku
  • Meningkatkan sistem imunisasi badan
  • Mengurangkan risiko kanser
  • Perlindungan daripada serangan penyakit jantung
  • Melambatkan proses AIDS
  • Melambatkan penuaan
  • Meningkatkan kesihatan mata
  • Penghalang kepada strok
  • Mengurangkan migrain
  • Mengurangkan penyakit tekanan darah tinggi
Haaaa, tengok, hebat tak coklat??
Sekarang pun ramai orang gunakan coklat untuk memikat hati orang lain. Macam coklat cinta.

Sebelum saya tamatkan entri ni, saya ada soalan: Korang suka coklat ape?
Kalau saya, saya suka coklat "Berehat Bersama Kit Kat" kui kui kui.
Okeylah, cukup untuk hari ni,semoga kita berjumpa lagi di lain hari. 
Bui Bui!!


No comments:

Post a Comment

INI BLOG AMIR PUNYA